Czy mundialowe szaleństwo skomplikuje towarowy transport drogowy?

Mundialowe szaleństwo a towarowy transport drogowy

W Rosji ruszyły rozgrywki mundialowe. Oznacza to zwiększony ruch na drogach i nie tylko. Przewoźnicy wykonujący towarowy transport drogowy muszą liczyć się z utrudnieniami z tym związanymi.
Czy kolejki na przejściach granicznych jeszcze się wydłużą? Co z ruchem w rejonie miast, w których będą odbywały się mecze? Może się zdarzyć, że ruch ciężarowy kierowany będzie na objazdy. Wszystko to spowoduje wydłużenie czasu dostaw nawet o kilka dni.
Do tej pory oficjalnie odniesiono się do transportu towarów niebezpiecznych (ADR) w dokumencie z 9 maja 2017 roku. Jest to dekret Prezydenta Federacji Rosyjskiej nr 202 „O szczegółach stosowania wzmożonych środków bezpieczeństwa podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Federacji Rosyjskiej FIFA 2018 FIFA World Cup i FIFA Confederations Cup 2017”. Cytujemy za Portalem Spożywczym: „Od 25 maja do 25 lipca 2018 roku na terenie wszystkich 11 miast, gdzie zostaną rozegrane mecze piłkarskie, będą obowiązywały wzmożone środki bezpieczeństwa oraz zostanie wprowadzony zakaz obrotu materiałami niebezpiecznymi i przemysłowymi. Ten zakaz dotyczy określonych numerów UN towarów, w tym m.in. UN1170 (etanol (alkohol etylowy), UN1613 (cyjanowodór w roztworze wodnym) czy UN1714 (fosforek cynkowy) oraz produktów, które je zawierają.”

Autobusy i ADR pod specjalnym nadzorem

Inny Dekret Rządu Federacji Rosyjskiej nr 153 z 13.02.2018 zatwierdził Reguły wyposażenia pojazdów kategorii M2, M3 i pojazdów kategorii N, w nawigację satelitarną GLONASS lub GLONASS / GPS. Chodzi w nim zarówno o transport pasażerski, jak i towarowy, w tym o pojazdy związane z transportem towarów niebezpiecznych. Dane z nawigacji przekazywane będą do Rostransnadzoru. W dokumencie tym stiwerdza się, że „Wyposażenie pojazdów w sprzęt do nawigacji satelitarnej jest niezbędne dla poprawy efektywności zarządzania ruchem pojazdów, a także poziomu bezpieczeństwa transportu pasażerskiego i towarów niebezpiecznych.” Powiadomienie o każdym przejeździe ze szczegółami planowanych podróży wskazujących miejsce, czas i trasę autobusu (transportu ADR?) należy podać nie później niż 48 godzin przed planowanym czasem wjazdu. Warto przedtem sprawdzić obowiązujące regulacje u źródeł.

Szef moskiewskiego oddziału międzynarodowej spedycji firmy „DACHSER”, Artem Viktorovich jest jednak dobrej myśli. W powołującym się na jego wypowiedź artykule czytamy: „Wielu twierdziło, że takie ograniczenia doprowadzą do przestojów i znacznych opóźnień. Jednak ograniczenia dotyczące przeładunku i transportu towarów niebezpiecznych będą tymczasowe, więc nie spowodują problemów dla biznesu.”

 

 

 

Źródło: PortalSpożywczy, Logistics.ru

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *